Kinetikus óvoda- és iskolarajzok: Bemutató a Tesztlaboratóriumból

A kinetikus óvoda- és iskolarajzok értelmezési útmutatója

kattints ide az útmutatóhoz »

A gyerekek aránytalanul sok időt töltenek az óvodában, iskolában. Többet, mint a családdal.

Rengeteg élmény éri őket, amelyek komolyan megérintik a lelküket. Szóban ezt lehetetlen elmondani – ráadásul sok érzés nem is tudatosul.

A kinetikus óvoda- és iskolarajz erről mesél.

Elmondja, hogy piszkálják-e a gyermeket az oviban (iskolában), kik a barátai, hogyan bánik vele a pedagógus, kiszorul-e a társaságból, feszülten és szorongva bírja-e ki a bent töltött időt – vagy sikerei vannak?

Sikeres és deviáns gyermek iskolarajza (a rajzok részletes elemzése megtalálható a Tesztlabor kinetikus óvoda- és iskolarajzról szóló fejezetében)

Aggódni kell miatta, terápia szükséges? Muszáj beszélni a szülőkkel, mert valami nagyon nyomja ezt a gyermeket?

Verekszik, dührohamai vannak? Deviáns karakterfejlődés előtt áll? Most lenne csak igazán szüksége egy támogató pedagógusra? Pszichológusra, egyéni vagy családterápiára? Kihez kell küldeni, mennyire súlyos a dolog?

Vagy minden rendben van, csak egy kicsit szorong és feszült? Magától rendeződni fog? Adjunk még időt neki?

A bal oldali rajznál nincs miért aggódni, de mi lesz a jobb oldali rajz készítőjével?  (részletes elemzés a Tesztlaborban)

Esetleg nem is a gyerekkel van a baj, hanem az óvónővel vagy a tanító nénivel? Vagy legalábbis a pedagógus és a csoport kapcsolatában keresendő a problémák gyökere?

Te mire gondolnál, ha csoportos rajzvizsgálatban a gyerekek többsége kiabáló, fegyelmező, büntető pedagógust rajzolna?

Negatív pedagógus-ábrázolások: Gabi néni botozik, "Viselkedjetek, gyerekek!!" és pedagógus fogakkal, bottal ("GRRR!")

De ne rohanj rögtön az igazgatóhoz vagy óvodavezetőhöz, mert még a negatív pedagógusábrázolások is szólhatnak inkább a problémás gyermekről, mint az óvónőről vagy a tanárról (és természetesen felmentjük a pedagógust a "vádak" alól).

Viszont láttam már olyat is, hogy az óvónőt két hónap után elbocsátották a szülők panaszai miatt (ekkor kiderült, hogy már a sokadik óvodában próbálkozik, de érdekes módon mindig távozott 3 hónap után).

Miért van a gyermek kezében szék? Ezen a 4 perces videón normális és patológiás kinetikus iskolarajzok elemzését találod

Ezek a kérdések súlyos döntésekhez vezethetnek, amelyek alapos tájékozódást és gondos mérlegelést igényelnek.

Ne vonj le elhamarkodott következtetést! A téma fontossága miatt készítettünk egy igen részletes értelmezési útmutatót a kinetikus óvoda- és iskolarajzokhoz (olvass tovább).

Ebben a fenti kérdésekre is megtalálható a válasz a legfrissebb, hazai kutatási adatok alapján.

(Ezen a linken kérhetsz ingyenes hozzáférést.)

Mit tartalmaz?

  • összesen 61 fejezetet
  • haladóknak külön 11 fejezetet
  • 37 db kiválogatott óvoda- és iskolarajzot
  • négy részletes esettanulmányt
  • hazai statisztikai adatokat
  • értelmezési szótárt

Az útmutatóban letöltések is találhatók:

  • A kinetikus óvodarajzok cselekvési leltára
  • Kiértékelő kérdőív az iskolarajzhoz
  • Egy komplett doktori disszertáció (magyarul)
  • Haladóknak: további tananyagok

A legfontosabb letöltés:

  • Komplett értelmezési térkép a kinetikus óvoda- és iskolarajzokhoz

Ezt kinyomtathatod és kiteheted akár az íróasztalodhoz is, mert egyetlen oldalon összesíti a teljes elemzési szempontrendszert (úgy szerkesztettük meg, hogy kiférjen egy A4-es lapra és minden betűt el lehessen olvasni).

TIPP: elemzési példák, esettanulmányok találhatók az alábbi tartalomjegyzékben (görgess lefelé a 7. fejezetig):

(vagy kérj ezen a linken 30 napos, ingyenes hozzáférést)

Kérj 30 napos ingyenes hozzáférést a kinetikus óvoda- és iskolarajzokhoz (egyúttal a Tesztlabor összes többi tesztjéhez):

Hozzáférésed az ingyenes 30 napos időszak alatt is bármikor megszüntetheted egyetlen kattintással.

Egy hozzászólás “Kinetikus óvoda- és iskolarajzok: Bemutató a Tesztlaboratóriumból” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Send this to a friend